Odżywianie w okresie ciąży. Niejedna kobieta w ciąży zadaje sobie pytanie, jak powinna się odżywiać w tym wyjątkowym okresie. Wątpliwości biorą się zwykle stąd, że utarło się wiele błędnych przekonań dotyczących tego, co i w jakich ilościach może jeść kobieta oczekująca dziecka. Tymczasem z pewnością nie powinna spożywać posiłków za dwoje, bo to grozi nadmiernym przyrostem wagi. Aby dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych składników pokarmowych, trzeba odżywiać się po prostu zdrowo. Na pewno przyda się tu znajomość zasad prawidłowego żywienia, bo w oparciu o nie można zbudować odpowiedni jadłospis. Niezmiernie ważne jest, aby dieta w ciąży była urozmaicona. To jedyny sposób na to, aby przyszła mama dostarczyła sobie i dziecku tych składników, na które w czasie ciąży wzrasta zapotrzebowanie. W codziennym jadłospisie powinno się znaleźć miejsce na owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, mięso drobiowe i zdrowe tłuszcze roślinne. Na czas ciąży lepiej zrezygnować z jedzenia surowego mięsa, którego źródłem jest na przykład tatar. To samo dotyczy produktów wędzonych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Strony

Luty 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

W temacie

  • Mała czarna
    Są takie postacie w historii, które od kiedy tylko się pojawiły, stały się legendarne. Czasami wręcz trudno wytłumaczyć skąd to się wzięło i jak taka legenda się utworzyła. Często jej …
  • Kłopoty zdrowotne kraju
    Rząd i media muszą współpracować coraz aktywnie na polu licznych akcji społecznych czy zdrowotnych, których głównym celem jest dzisiaj przede wszystkim zadbanie o świadomość najmłodszych pokoleń – często wychowywanych w …

Tagi